Wpis do ewidencji szkół i placówek niepublicznych 
Podstawa prawna:
art. 82 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z póź. zm.).
Wymagane dokumenty:
Zgłoszenie do ewidencji powinno zawierać:
    - 
    oznaczenie osoby zamierzającej prowadzić szkołę lub placówkę, jej miejsce zamieszkania lub siedziby; 
- 
    określenie odpowiednio typu i rodzaju szkoły lub placówki oraz daty rozpoczęcia jej funkcjonowania; 
- 
    wskazanie miejsca prowadzenia szkoły lub placówki oraz informację o warunkach lokalowych zapewniających: 
    
        - 
        możliwość prowadzenia zajęć dydaktyczno – wychowawczych, 
- 
        realizację innych zadań statutowych, 
- 
        bezpieczne i higieniczne warunki nauki i pracy, zgodnie z odrębnymi przepisami;  
    - 
    statut szkoły lub placówki; 
- 
    dane dotyczące kwalifikacji pracowników pedagogicznych i dyrektora, przewidzianych do zatrudnienia w szkole lub placówce; 
- 
    zobowiązanie do przestrzegania wymagań określonych w art. 7 ust. 3 w/w ustawy; 
- 
    w przypadku szkoły podstawowej lub gimnazjum ubiegających się o nadanie uprawnień szkoły publicznej należy przedstawić pozytywną opinię Kuratora Oświaty w Łodzi.   
Miejsce składania dokumentów:
Urząd Miasta – Gminy Stryków, ul. Kościuszki 27
Opłaty:
brak 
Termin udzielania odpowiedzi:
Wpisu do ewidencji dokonuje się w ciągu 30 dni od daty zgłoszenia.
Tryb odwoławczy:
Od decyzji służy prawo wniesienia odwołania do Kuratorium Oświaty w Łodzi, w terminie 14 dni licząc od daty otrzymania decyzji, za pośrednictwem organu, który wydał decyzje.
Jednostka odpowiedzialna:
Referat Edukacji Publicznej
Uwagi:
Zgodnie z art. 82 ust 5 w/w ustawy osoba prowadząca szkołę lub placówkę jest obowiązana zgłosić organowi ewidencyjnemu, w ciągu 14 dni zmiany w danych zawartych w zgłoszeniu, powstałych po wpisie do ewidencji. 
Zaświadczenie doręcza się zgłaszającemu, a kopie zaświadczenia przekazuje się organowi podatkowemu oraz właściwemu kuratorowi oświaty. 
Decyzje o odmowie wpisu do ewidencji wydaje się jeżeli:
    - 
    zgłoszenie nie zawiera wszystkich danych i mimo wezwania braki nie zostały uzupełnione w wyznaczonym terminie, 
- 
    statut szkoły lub placówki jest sprzeczny z obowiązującym prawem i mimo wezwania nie został zmieniony.